NATURASOFT
KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

SZÁMLÁZÓ PROGRAM KÉSZLETNYILVÁNTARTÓ PROGRAM RAKTÁRKEZELŐ PROGRAM HÁZIPÉNZTÁR PROGRAM KÖNYVELŐ PROGRAM
         

NATURASOFT
KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

Vissza a főoldalra Szoftverek áttekintése Ügyfélszolgálat, frissítések letöltése Gyakran feltett kérdések Kapcsolat, elérhetőség
 
 

KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK


KÉSZLETKEZELÉS VÁLASZOK


HOGYAN MŰKÖDIK A SZAVATOSSÁGI IDŐK KEZELÉSE ÉS FELTÜNTETÉSE A SZÁMLÁN?

A szavatossági idő funkciót a legnagyobb tudású programunk a NATURASOFT Készlet és Számla Professional készletnyilvántartó és számlázó program tartalmazza.

A termék adatlapján a Szavatossági idő kezelése opció bekapcsolásával tudja aktiválni ezt a funkciót az adott termékre vonatkozóan. A Terméknyilvántartás \ Szűrés \ Egyéb feltételek ablakban külön le tudja szűrni, hogy mely termékekhez tartozik szavatossági idő kezelés és melyekhez nem.

A Kimutatások \ Lejáró szavatosságú termékek listája megmutatja, hogy mely termékei jártak el vagy fognak hamarosan (Ön által beállított dátum szerint) lejárni.

Minden bevételezés rögzítésekor kötelezően meg kell majd adnia, hogy a bevételezett készletmennyiségnek mi a szavatossági ideje. A kiadás esetén a szavatossági idő szintén megadható manuálisan, de akár üresen is hagyható. Ebben az esetben nem kerül rögzítésre a bizonylathoz a szavatossági idő, hanem a program FIFO elv szerint fogja majd megállapítani, hogy melyik bizonylaton milyen szavatossági idejű termék került kiadásra (ebben az esetben a szavatossági idő nem tüntethető fel a bizonylaton!). Életszerűen egy élelmiszerbolt pénztára is így működik: Amikor a pénztáros leolvassa a vonalkódolvasóval a gumiszalagra tett termékeket, akkor sem nézi meg 10 db joghurt esetén egyesével minden egyes joghurt szavatossági idejét. Ilyenkor a rendszer szavatossági idő szerint a 10 legrégebbi szavatosságú joghurtot fogja kiadni, míg valójában az élelmes vásárló lehet szándékosan a legkésőbb lejáró szavatosságú termékeket vette le a polcról. Ebből az életszerű példából következik, hogy a szavatosságra vonatkozó információk sohasem lesznek 100%-ban azonosak a valósággal.

Abban az esetben, ha 100% pontosan szeretné vezetni a szavatosság szerinti nyilvántartását, úgy elengedhetetlen, hogy a kiadáskor is pontosan meghatározza a szavatosság dátumát. Szintén erre van szükség akkor is, ha a bizonylatokon (pl. számla, szállítólevél, stb.) is fel szeretné tüntetni a szavatossági időt. A Beállítások menüpontban az adott bizonylatra vonatkozó beállításoknál tudja bizonylatonként ki-bekapcsolni a szavatossági idő nyomtatását.

FONTOS! A bizonylatokon csak akkor lehetséges a szavatossági időt feltüntetni, amennyiben ezt a felhasználó a kiadási bizonylaton fixen megadta! Amennyiben ez az adatmező nem került fixen kitöltésre, úgy a bizonylaton sem jeleníthető meg a szavatossági idő, akkor sem, ha amúgy azt a program FIFO elv szerint a háttérben megállapítja. Ennek oka igen egyszerű. Amennyiben nem került elmentésre egy bizonylathoz konkrétan a szavatossági idő, úgy a szavatossági idő képlékeny marad, mivel a FIFO elv szerint kerül meghatározásra a háttérben. Képlékeny adat nem tüntethető fel a bizonylaton, mert az azt jelentené, hogy bármikor megváltozhat úgyis, hogy amúgy a bizonylat nem változik.

Példa:
Képzelje el, hogy a kiadáskor nem ad meg szavatossági időt és a program a FIFO elv szerint megállapítja, hogy 2023.04.01. a termék szavatossági ideje. Ez megjelenne a számlán, amit Ön el is küld a partnerének. Napokkal, hetekkel később Ön észrevesz egy adminisztrációs hibát és javít egy korábbi bevételezést, szállítólevelet, bármit, ami érinti az adott termék szavatosságának megállapítását. Onnantól kezdve a FIFO elv szerint az említett számla saját példányán már nem 2023.04.01 lenne a termék szavatossági ideje, hanem egy teljesen másik dátum vagyis a bizonylat adattartalma megváltozna. Emiatt nem lehetséges tehát a szavatossági idő számlán és egyéb bizonylaton való szerepeltetése a szavatossági idő kézi megadása nélkül!


Vissza az előző oldalra

 

VISSZA A LAP TETEJÉRE

Kapcsolat
NATURASOFT Magyarország Kft.
Postacím: 1114 Budapest, Hamzsabégi út 37.

Telefonos elérhetőség: H-P: 8:30-17:00
(nov. 22. (péntek) 8:30-16:00)
Gyakori kérdések megtekintése

Vásárlás előtti információs vonal: 06-30-945-6880
Meglévő ügyfél vonal:
06-30-876-7435, 06-30-887-4538, 06-30-877-7498

E-mail cím:  info@naturasoft.hu
Bankszámlaszám: 11711003-21456190-00000000
Adószám: 13730934-2-43
EU adószám: HU13730934

 SimplePay vásárlói tájékoztató