A számlasorszám a számlát egyedileg azonosítja, így az nem megengedett, hogy Önnek különböző tartalommal azonos számlája legyen, ezért a NAV adatszolgáltatás nem fogad be kétszer ugyanolyan számlasorszámmal rendelkező számlát. A fenti üzenet (INVOICE_NUMBER_NOT_UNIQUE: Nem egyedi számlasorszám) jellemzően három okra vezethető vissza:
1.: Több helyen használják a programot azonos számlatömbbel
Gyakori felhasználói hiba, hogy ha több számítógépre is telepítve van a program, de hálózatosan nincsenek összekötve és minden számítógépen különállóan, külön adatbázisban állítják elő a számlákat mindezt azonos számlatömbben. Mivel ebben az esetben az egyik számítógép nem lát rá a másikra, így mindkét számítógépen azonos számlasorszámok jönnek létre, ami nem jó! Az első számla kiállítása előtt a Beállítások \ Számlázási beállítások \ Számlatömbök kezelése ablakban győződjön meg arról, hogy számítógépenként külön számlatömböt állított be (pl. egyik gépen: A2023/00001, másik gépen: B2023/00001)!
Megoldás:
Ebben az esetben a megoldás összetett és egyedi lehet, annak függvényében, hogy pontosan mi az aktuális állapot. Hívja az ügyfélszolgálatot!
2.: Újratelepítette a számlázó programot, de azt nem állította be megfelelően
Szintén nagyon gyakori felhasználói hiba, hogy a számlázó programot egy másik számítógépre teszi át vagy a meglévő számítógépet telepíti újra, de az áttelepítés nem szakszerűen zajlik, vagyis nem történik meg az áttelepítés során az adatok elmentése és visszatöltése, illetve elmarad a program használatbavételekor az első fontos lépése a számlaelőtag, illetve nyitó számlasorszám beállítása. Az áttelepítés előtt a Cégek karbantartása ablakban mentse el az összes adatát, majd a program újratelepítését követően a programba belépve ugyanitt töltse vissza az adatokat és a munkát ott tudja folytatni, ahol abbahagyta! Amennyiben nem áll rendelkezésre mentés (pl. a számítógép vírusos lett, ellopták, megsemmisült), akkor a Beállítások \ Számlázási beállítások \ Számlatömbök kezelése ablakban állítson be számlaelőtag és / vagy nyitósorszámot!
Megoldás:
Ebben az esetben a megoldás összetett és egyedi lehet, annak függvényében, hogy pontosan mi az aktuális állapot. Hívja az ügyfélszolgálatot!
3.: NAV üzemszünet közben számlázott
A fentiektől eltérően az üzenet akkor is előjöhet, ha a felhasználó semmit nem hibázott és mindent jól csinált. Ilyenkor az üzenetet az okozza, hogy éppen NAV üzemszünet / üzemzavar volt a számlázás pillanatában, így a számlázó program nem tudott megfelelően kommunikálni a NAV szerverével, mert az nem volt elérhető vagy nagyon leterhelt volt. Ebben az esetben a számla beküldése ugyan megtörtént, de az erről szóló visszaigazolási nyugta válasza a NAV-tól már nem érkezett meg. A program ugyan az ismételt beküldés előtt lekérdezte a számlát a NAV rendszeréből, de az szintén a leterheltség miatt még azt a választ küldte, hogy a számla még nem található meg, ezért a program ismételten beküldte a számlát. Amikor a NAV rendszere végül magához tért, akkor észlelte, hogy a számlát kétszer kapta meg, ezért jelzi a fenti üzenetet.
Megoldás:
Lépjen be a NAV Online számla felületre és ellenőrizze, hogy az adott sorszámmal kiállított számla teljes tartalmát (pl. vevő neve, bruttó összeg, stb.) tekintve valóban az a számla, amit a számlázó programban sikertelen beküldésként lát. Amennyiben Igen, úgy kattintson a számlázó programban az egér jobb gombjával az adott számlára és válassza a NAV bekötés eseménynapló menüpontot, majd az így megnyíló ablakban kattintson az Egyéb gombra és válassza "Az adatszolgáltatás már megtörtént" opciót, egyéb esetben hívja az ügyfélszolgálatot!
|