NATURASOFT
KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

SZÁMLÁZÓ PROGRAM KÉSZLETNYILVÁNTARTÓ PROGRAM RAKTÁRKEZELŐ PROGRAM HÁZIPÉNZTÁR PROGRAM KÖNYVELŐ PROGRAM
         

NATURASOFT
KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

Vissza a főoldalra Szoftverek áttekintése Ügyfélszolgálat, frissítések letöltése Gyakran feltett kérdések Kapcsolat, elérhetőség
 
 

KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK


TELEPÍTÉS VÁLASZOK


MIT TEGYEK, HA NEM INDUL EL A PROGRAM?

Amennyiben a program indítását követően a 'Nem sikerült a csatlakozás a kiszolgálóhoz (GÉPNEVE\NATURASOFT)' üzenet jelenik meg, úgy a hibaüzenet arra utal, hogy nem lehet kapcsolódni az adatok tárolását végző számítógéphez, illetve azon belül a Microsoft SQL Server adatbázismotorhoz. Ennek számos oka lehet, attól függően, hogy ezt a kiszolgálógépen vagy a munkaállomás(ok)on tapasztalja.

Önálló gépen, illetve kiszolgáló gép esetén:
Ebben az esetben a fenti üzenet oka az lehet, hogy nem telepedett fel a számítógépére az adatok tárolásához szükséges Microsoft SQL Server adatbázismotor vagy ha korábban fel is telepedett, jelenleg nem fut vagy nem lehet hozzá csatlakozni. A program futtatásához elengedhetetlen a Microsoft SQL Server adatbázismotor hibátlan működése.

- Ellenőrizze, hogy a számítógépen minden Windows frissítés telepítve van-e (Gépház \ Windows Update) és a számítógép naprakész! Indítsa újra a számítógépet! Amennyiben az üzenet továbbra is fennáll, kövesse a következő lépéseket:
- A program ikonjára jobb egérgombbal kattintva válassza a Futtatás rendszergazdaként menüpontot! Ebben az üzemmódban a Windows nem csak a programot próbálja elindítani, hanem az adatbázismotort is. Amennyiben az üzenet továbbra is fennáll, kövesse a következő lépéseket:
- A Windows\Szolgáltatások listájában ellenőrizze, hogy a Microsoft SQL szerver adatbázismotor telepítve van-e, illetve megfelelően fut! A szolgáltatások áttekintéséhez kattintson az Ez a gép (vagy Sajátgép, Számítógép) ikonra az egér jobb gombjával, majd válassza a Kezelés menüpontot, az így megnyíló ablakban pedig a Szolgáltatások pontot! Az ablak jobb oldalán látható listában keresse az SQL Server (NATURASOFT) vagy az MSSQL$NATURASOFT elnevezést! Amennyiben egyiket sem találja, úgy azért nem indul el a program, mert a Microsoft SQL adatbázismotor nem lett feltelepítve. Ebben az esetben ismételje meg a program telepítését!
- Amennyiben megtalálta a szolgáltatások listájában a két megnevezés valamelyikét, úgy ellenőrizze, hogy a sorhoz tartozó Állapot mezőben az Elindítva felirat látható-e! Ha nem, akkor az adott szolgáltatást az egér bal gombjával jelölje ki, majd nyomja meg az egér jobb gombját és válassza ki az Indítás funkciót!
- Amennyiben az Indítás funkcióra kattintva az SQL szerver nem indul el, úgy  futtasson le a számítógépén a C:\ meghajtóra egy teljes rendszerellenőrzést vagy hívja ügyfélszolgálatunkat!

Munkaállomás esetén:
Hálózatos használat esetén a fenti üzenet arra utal, hogy a kiszolgálógép nem elérhető (pl. nincs bekapcsolva, a kapcsolat megszakadt) vagy a kiszolgálógép számítógép tűzfala blokkolja a csatlakozást.

- Ellenőrizze, hogy a program elindul-e a kiszolgálógépen! Amennyiben a kiszolgáló gépen sem tudja elindítani a programot, úgy kövesse az erre vonatkozó (fent részletesen ismertetett) lépéseket!

- Ellenőrizze, hogy az üzenetben látható kiszolgáló gép (\ előtti megnevezés) neve (IP cím alapú kapcsolódás esetén annak IP címe) esetleg nem-e változott meg! Abban az esetben, ha megváltozott a kiszolgáló gép elérhetősége, úgy futtassa újra a telepítőt a munkaállomáson és a telepítés során adja meg a kiszolgáló új elérhetőségét!

- Amennyiben ez az első alkalom, hogy hálózatosan futtatná a programot egy munkaállomásról, úgy ellenőrizze, hogy a kiszolgálógépen a Windows vagy vírusirtó tűzfala megfelelően be van-e állítva!


Vissza az előző oldalra

 

VISSZA A LAP TETEJÉRE

Kapcsolat
NATURASOFT Magyarország Kft.
Postacím: 1114 Budapest, Hamzsabégi út 37.

Telefonos elérhetőség: H-P: 8:30-17:00
(nov. 22. (péntek) 8:30-16:00)
Gyakori kérdések megtekintése

Vásárlás előtti információs vonal: 06-30-945-6880
Meglévő ügyfél vonal:
06-30-887-4538, 06-30-876-7435, 06-30-877-7498

E-mail cím:  info@naturasoft.hu
Bankszámlaszám: 11711003-21456190-00000000
Adószám: 13730934-2-43
EU adószám: HU13730934

 SimplePay vásárlói tájékoztató