Ennek leggyakrabban három oka lehet:
1. A mentésállományt hálózati meghajtóról próbálja visszatölteni
A visszatöltés nem történhet hálózati meghajtóról, vagyis más számítógép megosztott könyvtárából a visszatöltés nem fog sikerülni!
Megoldás: Vegye át a mentésállományt egy fizikai tárolóra (pl. sajátgép vagy pendrive) és onnan kísérelje meg a visszatöltést!
2. A mentésállomány megsérült
Megoldás: Amennyiben lehetősége van rá, úgy készítsen új mentést! Amennyiben pendrive-ra másolja a mentést, úgy figyeljen oda, hogy szakszerűen a Windows-on keresztül távolítsa el a pendrive-ot a számítógépből (ne csak kihúzza azt a foglalatból!) Amennyiben e-mailben küldi a mentést egyik gépről a másik gépre, úgy tömörítse össze a fájlokat (pl. ZIP állományba) és a tömörített állományt küldje el e-mailben. Ilyen esetben természetesen visszatöltés előtt a fájlok kitömörítése szükséges.
3. A mentés SQL adatbázismotor verziója nem megfelelő
A program adatbázisát Microsoft SQL Server kezeli. Attól függően, hogy milyen telepítőkészlettel telepítette programunkat, ez lehet:
- SQL 2000 (Windows XP-s telepítőkészlet)
- SQL 2005 (Windows 7 / Windows Vista telepítőkészlet)
- SQL 2008 (Windows 8 / Windows 10 / Windows 11 telepítőkészlet)
- SQL 2019 (Windows 10 / Windows 11 / Windows Server telepítőkészlet)
Eltérő SQL verziók között (ha a mentés állomány újabb SQL verzióval készült) a visszatöltés nem lehetséges, ezért a mentésállományt javasolt mindig olyan gépre tudja visszatölteni, ahol a NATURASOFT program azonos telepítőkészlettel lett telepítve, ellenkező esetben az SQL szerver verziószáma el fog térni és a visszatöltés nem fog sikerülni!
Megoldás: Azokon a gépeken, melyeken a programjainkat futtatja, azonos telepítőkészlettel telepítse a NATURASOFT programokat, így nem lesz gondja a különböző SQL szerver verziók közötti oda-vissza töltéssel. A telepítés során kapcsolja ki a Haladó beállítások elrejtése funkciót, így a telepítés során Ön tudja kiválasztani, hogy mely SQL verziót telepíti a számítógépre. |