![]() |
NATURASOFT HÍREK |
A NAV-nál üzemszünet / lassulás volt tapasztalható, így kérjük, hogy ne terhelje ügyfélszolgálatunkat az ezzel kapcsolatos hívásokkal, hanem olvassa el az alábbi tájékoztatást:
2025.03.17-én 7:00-tól 2025.03.17. 11:20-ig a NAV rendszere nem vagy csak részlegesen működött, ezért nem lehetett beküldeni / lekérdezni az ebben az időszakban kiállított számlákat.
A számlázó program folyamatosan megkísérli a számlák beküldését és a NAV rendszer helyreállásakor automatikusan beküldi azokat a számlákat, amit a korábbi leállás miatt nem sikerült elküldeni, legyen az akár másnap.
A Számlák menüben az adott NAV érintett számla sorában a NAV állapot oszlopban látható a státusza, amennyiben ott Sikeres, akkor fogadta be a NAV rendszere az adott számlát sikeresen.
Ne aggódjón, nem fogják megbüntetni, az adatszolgáltatás határideje a számla kiállítástól számított 24 óra, valamint üzemszünet esetén akkor sem kaphat bírságot, ha önhibáján kívül kicsúszna a határidőből!
Amennyiben olyan üzenetet lát a Számlák áttekintése ablak adott NAV érintett számláján állva az Egyéb/NAV Eseménynapló alatt a jobb oldali szekcióban, hogy "ilyen sorszámon már van számla a NAV rendszerében", akkor az adott számla már megtalálható a NAV Online Számla felületén, csak annak sikerességére vonatkozó jelzését nem tudta regisztrálni a szoftver NAV üzemszünet okán, így ilyenkor a teendő, hogy a NAV Online Számla felületén meg kell győződni róla, hogy ezt a számlát látják ott (sorszám és adattartalom alapján), majd a NATURASOFT program Számlák/adott számlán állva Egyéb/NAV Eseménynapló/Egyéb alatt sikeresnek tudja jelölni a beküldést, így a program nem fog figyelmeztetést küldeni és nem fogja a küldést kísérelni.
Csak olyan számlát jelöljön bármikor is sikeresnek, amiről meggyőződött előzetesen, hogy a NAV Online Számla felületén megtalálható és zöld pipával ellátott!
A NAV-nál jelenleg üzemszünet van, így kérjük, hogy ne terhelje ügyfélszolgálatunkat az ezzel kapcsolatos hívásokkal, hanem olvassa el az alábbi tájékoztatást:
A NAV rendszere jelenleg nem fogad semmilyen rendszerből adatokat, mert az leállt, vagy csak időnként működik, emiatt a NATURASOFT is hiába küldi az adatokat részükre, nem tudják azokat a másik oldalon fogadni.
A NATURASOFT program folyamatosan próbálja küldeni a kérdéses számlákat, amíg el van indítva. Ha kilépnek belőle vagy leállítják a gépet, akkor a küldés addig szünetel. Amennyiben újra elindítják, akár másnap, úgy a küldést újra megkísérli a szoftver.
A Számlák menüben az adott NAV érintett számla sorában a NAV állapot oszlopban látható a státusza, amennyiben ott Sikeres, akkor fogadta be a NAV rendszere az adott számlát sikeresen.
Arra vonatkozó információnk nincsen, hogy a NAV rendszere mikor áll helyre. Jelenleg a felhasználók külön tenni nem tudnak semmit, a manuális adatszolgáltatás sem működik ilyenkor.
Meg kell várni, míg a szoftverből küldött adatokat fogadni tudja a NAV.
Ne aggódjón, nem fogják megbüntetni, az adatszolgáltatás határideje a számla kiállítástól számított 24 óra, valamint üzemszünet esetén akkor sem kaphat bírságot, ha önhibáján kívül kicsúszna a határidőből!
Cégünk egy újabb mérföldkőhöz érkezett, 2024. december hónap során egy igen kerek számmal ünnepelhettünk, mégpedig a 200 ezredik NATURASOFT licenccel.
A NATURASOFT sok-sok éve az egyik legelterjedtebb Windows-os asztali ügyviteli rendszer Magyarországon, ezt mutatja a széles körben való felhasználás, amire nagyon büszkék vagyunk.
Köszönjük Ügyfeleinknek a belénk vetett bizalmukat és továbbra sem állunk meg a minőségi munkában és szolgáltatásban.
2025.01.02. (csütörtök) 10:30 órától 21:00-ig a NAV-nál tervezett üzemszünet lesz, így kérjük, hogy ne terhelje ügyfélszolgálatunkat az ezzel kapcsolatos hívásokkal, hanem olvassa el az alábbi tájékoztatást:
A NAV rendszere az üzemszünet alatt nem fogad semmilyen rendszerből adatokat! A csütörtökön kiállított számlák csak csütörtök késő este vagy pénteken tudnak bekerülni a NAV-hoz!
Ezért kiemelten fontos, hogy legkésőbb pénteki napon is indítsa el a szoftvert, így az be tudja küldeni majd azokat a számlákat a NAV-hoz, melyet a NAV üzemszünet alatt állított ki!
A Számlák menüben az adott NAV érintett számla sorában a NAV állapot oszlopban látható a státusza, amennyiben ott Sikeres, akkor fogadta be a NAV rendszere az adott számlát sikeresen.
Az üzemszünet várhatóan 2025.01.02. 21:00-ig tart. Az üzemszünet alatt a felhasználók külön tenni nem tudnak semmit, a manuális adatszolgáltatás sem működik ilyenkor.
Meg kell várni, míg a szoftverből küldött adatokat fogadni tudja a NAV.
Ne aggódjón, nem fogják megbüntetni, az adatszolgáltatás határideje a számla kiállítástól számított 24 óra, valamint üzemszünet esetén akkor sem kaphat bírságot, ha önhibáján kívül kicsúszna a határidőből!
A NATURASOFT programok felhasználóbarát és egyszerű működési elve alapján Önnek nem kell sem évzárást, sem évnyitást végrehajtania, a használt szoftvere automatikusan ismeri fel a 2025-ös évet és indítja újra a bizonylatok (pl. számla) sorszámozását, így január hónapban az első bizonylatok kiállítása sem jár semmilyen plusz feladattal.
FIGYELEM! A program 2025-ben attól a sorszámtól kezdi a bizonylatokat, amiket Ön a beállításoknál megadott!
Ellenőrizze a kezdő sorszám beállítását a Beállítások / Számlázási beállítások / Számlatömbök kezelése, valamint a Beállítások / Szállítólevél beállításai / Szállítólevéltömbök kezelése menüpontban!
Az egyszerűbb áttekinthetőség érdekében az aktuális évben keletkezett bizonylatokat (pl. számlák, kimutatások) mutatja csak a program, így az alapbeállítás szerint az előző évi számlák/tételek nem fognak látszódni!
Amennyiben alkalomszerűen szeretné ezeket a számlákat is látni, úgy a Számlák áttekintése ablak fejlécén nyomja meg a Szűrés kikapcsolása feliratot, ekkor az összes bizonylatát látni fogja, illetve a Szűrés gomb használatával bármilyen tetszőleges időszakot is lekérdezhet. A kimutatások esetében is ugyanez a lehetőség él.
Boldog Új Évet Kívánunk!