NATURASOFT
KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

SZÁMLÁZÓ PROGRAM KÉSZLETNYILVÁNTARTÓ PROGRAM RAKTÁRKEZELŐ PROGRAM HÁZIPÉNZTÁR PROGRAM KÖNYVELŐ PROGRAM
         

NATURASOFT
KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

Vissza a főoldalra Szoftverek áttekintése Ügyfélszolgálat, frissítések letöltése Gyakran feltett kérdések Kapcsolat, elérhetőség
 
 

Kérdések és válaszok

Kattintson a kívánt kérdésre, vagy keressen kulcsszó alapján!

Keresés:
Témakörök:
Élesítés
Telepítés
Frissítés
Bővítés
NAV(APEH)
Általános
Számlázás
Házipénztár
Könyvelő program
Összes kérdés
Házipénztár Házipénztár
- Mennyi pénz lehet a házipénztárban?
- Forintos pénztárban miért csak 5-el osztható összeg rögzíthető?
- Több csekk postán történő egyidejű befizetését hogyan kell kezelni?
- Hol adhatom meg a házipénztár nyitó egyenlegét?
- Nem találom a kérdésemre a választ!

- Vissza a többi kérdéshez


Házipénztár Házipénztár


Mennyi pénz lehet a házipénztárban?

A házipénztárban maximum a cég pénzkezelési szabályzatában megengedett összeg tartható tartósan. 2012. december 1-től azonban nincs kötelező előírás arra vonatkozóan, hogy ez az összeg maximum mekkora lehet, így a maximum értéket a vállalkozásra jellemző körülményeknek megfelelően szabadon lehet megállapítani (korábban a napi készpénz-záróállomány átlagos értéke nem lehetett több az előző év összes bevételének 10%-nál).


Forintos pénztárban miért csak 5-el osztható összeg rögzíthető?

A házipénztár kezeléshez kötődő alapvető szabály, hogy csak a forgalomban lévő címletek bevétele és kiadása lehetséges. Mivel az 1 és 2 forintos címletek megszűntek, emiatt csak 0-val vagy 5-el végződő összegek kerülhetnek be-ki a házipénztárba.

Számlák esetében ne feledje, hogy a házipénztárban nem a számlákat rögzíti, hanem az azokhoz kötődő kiegyenlítéseket, készpénzmozgásokat!

Példa: Van 10.000 Ft a házipénztárban. Tegyük fel, hogy be kell fizetnie a postán egy 998 Ft-ról kiállított csekket. A házipénztárból ehhez ki kell vennie 1.000 Ft-ot, vagyis a pénztárban végül 9.000 Ft fog maradni és nem 9.002 Ft!


Több csekk postán történő egyidejű befizetését hogyan kell kezelni?

A házipénztár szempontjából teljesen lényegtelen, hogy a csekkeket a postán egyesével vagy többet egyszerre fizet be. Egyedül az számít, hogy a befizetés fedezetéül szolgáló készpénzt ki, mikor, milyen jogcímen és hány részletben vette ki a házipénztárból. Vagyis, ha a csekkek kifizetésére szánt pénzt csekkenként adták ki, akkor az a házipénztárból - a valóságnak megfelelően - csekkenként 5 forintra kerekítve kerül kiadásra és csekkenként 1 kiadási pénztárbizonylat keletkezik (ez a javasolt metódus). Abban az esetben viszont, ha a csekkek befizetésének fedezetéül szolgáló készpénzt egy összegben vették ki a házipénztárból, akkor szintén csak 1 kiadási pénztárbizonylat keletkezik, ahol a pénztárból kivett összesen összeg szintén - a valóságnak megfelelően - 5 forintra kerekített.


Hol adhatom meg a házipénztár nyitó egyenlegét?

A nyitó egyenleg megadásának helye programjainktól függően különböző helyen található. A nyitó egyenleget csak egyszer kell megadni a programban! Mivel nincs szükség évenkénti nyitásra és zárásra, így emiatt nem kell foglalkoznia a nyitó egyenleg minden évben történő beállításával, mivel ezt a program automatikusan tudja.

Nyitó egyenleg beállításának helye:

Házipénztár Start programban:
Főképernyő \ Beállítások \ Általános beállítások ablak

Házipénztár Standard programban:
Főképernyő \ Törzsadatok \ Pénztáraknál külön-külön megadható

Számla Standard/Professional, Készlet és Számla Standard/Professional programokban:
Főképernyő \ Törzsadatok \ Pénznemeknél külön-külön megadható



 
Program típusok
Számlázó programok
Készletnyilvántartó programok
Raktárkezelő programok
Házipénztár programok
Könyvelő programok
Szoftverek
Forint számla
Deviza számla
Számla Standard
Számla Professional
Raktár Start
Készlet és Számla Start
Készlet és Számla Standard
Készlet és Számla Professional
Házipénztár Start
Házipénztár Standard
Pénztárkönyv
Naplófőkönyv
Hasznos információk
Szoftver árlista
Hírek
Vásárlási feltételek
Adatvédelem
Szerzői jogok
Honlaptérkép
Kapcsolat
NATURASOFT Magyarország Kft.
1113 Budapest, Bocskai út 77-79. (Kwenton irodaház)
Nyitva tartás hétfőtől péntekig: 8.30-17:00

Vásárlás előtti információs vonal: 06-1-209-2152
Meglévő ügyfél vonal: 06-1-789-0217, 06-1-209-2153

E-mail cím:  info@naturasoft.hu

Bankszámlaszám: 11711003-21456190-00000000
Adószám: 13730934-2-43
EU adószám: HU13730934